گزارش کنگره کنترل عفونت ۱۳۹۷

هشتمین کنگره تخصصی و دومین کنگره بین المللی کنترل عفونت و استریلیزاسیون،‌مواد‌و‌تجهیزات پزشکی در تاریخ 21 و 22 مرداد سال 1397، از ساعت ۸ صبح الی ۶ بعد از ظهر در سالن همایش های رازی‌ توسط دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار گردید.

شعار این کنگره عزم ملی برای شکل گیری نظام یکپارچه رصد،‌پیشگیری و کنترل عفونت در راستای چشم انداز 1404 بود.

اهداف هشتمین کنگره کنترل عفونت به شرح ذیل تعریف شده بود:

  1. کاهش عفونت‌های ناشی از مراقبت و خدمات سلامت
  2. ارتقاء سطح سلامت جامعه با ارایه جدیدترین دستاوردهای پژوهشی و علمی
  3. یکپارچه سازی و هماهنگی دستگاه‌ها ونهادهای فعال درحوزه  پیشگیری و کنترل عفونت

 

در این کنگره 81 عنوان مقاله در محورهای اصلی توسط 237 پژوهشگر ارائه شد.

در مراسم افتتاحيه هشتمین کنگره تخصصی و دومین کنگره بین المللی کنترل عفونت و استریلیزاسیون،‌مواد‌و‌تجهیزات پزشکی دبیر علمی کنگره جناب آقای دکتر رضا شاه قدمی، دبیر اجرایی کنگره جناب آقای مهندس محمد طهماسبي و رئيس دانشگاه علوم پزشکي ايران جناب آقای دکتر مسعود ناصري‌پور حضور داشتند.

دکتر شاه قدمي در مراسم افتتاحیه روز یکشنبه 21 مرداد ماه اظهار داشتند: “کنترل عفونت يک فعاليت چند بخشی است که نيازمند همراهي تمامي بخش‌ها و ارگان‌های فعال در اين حوزه است. در واقع افزايش روحيه مسئوليت پذيري و پاسخگويي مي تواند به کنترل بيشتر عفونت‌هاي بيمارستاني منجر شود.”

 

در جلسه افتتاحیه، آقای دکتر مسعود ناصری پور به موضوع عفونت‌های بیمارستانی پرداختند و بیان کردند که برای مقابله با این مسئله، لازم است اطلاعات دقیقی جمع‌آوری و برنامه‌ریزی مناسبی انجام شود. او تأکید کرد که برنامه ملی برای ثبت و ارزیابی بیماری‌های عفونی ضروری است و نیازمند کنترل جامع و نظامی یکپارچه است. همچنین، اهمیت استریل‌سازی وسایل و تجهیزات پزشکی را نیز بیان کرد و تأکید کرد که تدوین استانداردهای پزشکی، ارتقاء گایدلاین‌های مربوطه و تأمین منابع مالی و انسانی از موارد اساسی برای کاهش عفونت‌های بیمارستانی است. به علاوه، او پیشنهاد داد که با تشکیل یک اتاق فکر، ساختاری یکپارچه برای کنترل عفونت‌ ایجاد شود و شاخص‌های جدید طراحی و روش‌های ممیزی تدوین شود.

در ادامه این مراسم، دکتر شهریاری، دبیر مجمع خیرین سلامت، بیان کرد که عفونت‌های بیمارستانی یکی از اولویت‌های حوزه سلامت است و برای مقابله با آن باید از ظرفیت و پتانسیل نیروهای جوان، به خصوص زنان، استفاده شود. او تأکید کرد که با توجه به هزینه‌های بالای عفونت‌های بیمارستانی، آموزش‌های لازم برای کنترل آن‌ها باید انجام شود، روش‌های طب ایرانی رواج یابد و برای کاهش روزهای بستری بیماران و گسترش مراقبت‌های پرستاری در منزل تلاش شود. همچنین، اختصاص بودجه ویژه‌ای برای تجهیزات پزشکی لازم است.

گزارش ویدیویی از حضور شرکت دانش بنیان مخازن طبی آبادیس در هشتمین کنگره کنترل عفونت و استیریلیزاسیون،‌مواد‌و‌تجهیزات پزشکی

در این کنگره شرکت مخازن طبی آبادیس حضور داشت و مورد توجه بسیاری از بازدیدکنندگان قرار گرفت.

غرفه آبادیس کنگره کنترل عفونت ۹۷

شرکت آبادیس در هشتمین کنگره تخصصی و دومین کنگره بین المللی کنترل عفونت و استریلیزاسیون،‌مواد‌و‌تجهیزات پزشکی کارگاهی با موضوع ضرورت استفاده از کیسه ساکشن یکبار مصرف آبادیس برگزار کرد.

در این کارگاه ابتدا به موضوع عفونت های بیمارستانی در ایران و جهان پرداخته شد و در ادامه کارگاه مهندس پورحسن استفاده از مخازن ثابت و کیسه ساکشن یکبار مصرف را مرود بررسی و مقایسه قرار داد.

جناب آقای مهندس پورحسن در این کارگاه اظهار داشت برای کاهش کنترل عفونت های بیمارستانی استفاده کیسه ساکشن یکبار مصرف ضروری است.

همچنین در این کارگاه، مهندس پور حسن توضیح مختصری درباره محصولات و تاریخچه شرکت مخازن طبی آبادیس و بازار هدف آن ارائه نمود.

قرعه کشی آبادیس در مراسم اختتامیه برگزار شد؛ و به قید قرعه به 1 نفر از بازدیدکنندگان غرفه شرکت مخازن آبادیس یک عدد ربع سکه بهار آزادی اهدا گردید.

با ما در ارتباط باشید...

نشانی دفتر مرکزی:

ایران، تهران، قیطریه، خیابان اندرزگو، پلاک 104، واحد2

تلفن تماس : 

02122671845 | 02122205502

02122205503 | 02122218910

فکس :

02141425555 | داخلی 28544

 پست الکترونیک:

info@abadis-med.com

نشانی کارخانه:

ایران،تهران،شهرک صنعتی شمس آباد، بلوار گلستان، کوچه گلشن ۱۹،پلاک۱۷

تنها دارنده تاییدیه اتحادیه اروپا

با ما در شبکه های اجتماعی همراه باشید...

با ما در ارتباط باشید...

نشانی دفتر مرکزی:

ایران، تهران، قیطریه، خیابان اندرزگو، پلاک 104، واحد2

تلفن تماس : 

02122671845 | 02122205502

02122205503 | 02122218910

فکس :

02141425555 | داخلی 28544

 پست الکترونیک:

info@abadis-med.com

نشانی کارخانه:

ایران،تهران،شهرک صنعتی شمس آباد، بلوار گلستان، کوچه گلشن ۱۹،پلاک۱۷

با ما در شبکه های اجتماعی همراه باشید...

کلیه حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق است به : مخازن طبی آبادیس

طراحی و توسعه توسط: ویراکام